gehenna (JKI-J): Porovnání verzí
imported>ZRN (import JKI a Hind) |
imported>ZRN (odkazy "viz též" vždy až po jménu autora hesla) |
||
(Nejsou zobrazeny 2 mezilehlé verze od stejného uživatele.) | |||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
<span id="entry">gehenna</span> (z hebr. gej [ben] Hinom – údolí [syna] Hinómova) Výraz pro místo posmrtného trestu. Pův. se jednalo o lokalitu nedaleko [[Jeruzalém (JKI-J)|Jeruzaléma]], kde byly přinášeny dětské [[oběť (JKI-J)|oběti]] bohu [[Molek (JKI-J)|Molekovi]] (2Kr 23, 10; 2Pa 28, 3; 33, 6; Jr 7, 31; 32, 35). V pobibl. době začalo být spojováno s představou neuhasitelného ohně jako věčné odplaty po [[smrt (JKI-J)|smrti]] hříšníků. V souvislosti s [[eschatologie (JKI-J)|eschatologií]] získalo postupně charakter transcendentního pekla. |
<span id="entry">gehenna</span> (z hebr. gej [ben] Hinom – údolí [syna] Hinómova) Výraz pro místo posmrtného trestu. Pův. se jednalo o lokalitu nedaleko [[Jeruzalém (JKI-J)|Jeruzaléma]], kde byly přinášeny dětské [[oběť (JKI-J)|oběti]] bohu [[Molek (JKI-J)|Molekovi]] (2Kr 23, 10; 2Pa 28, 3; 33, 6; Jr 7, 31; 32, 35). V pobibl. době začalo být spojováno s představou neuhasitelného ohně jako věčné odplaty po [[smrt (JKI-J)|smrti]] hříšníků. V souvislosti s [[eschatologie (JKI-J)|eschatologií]] získalo postupně charakter transcendentního pekla. |
||
− | |||
− | <span class="section_title">Viz též:</span> [[peklo (JKI-K)|peklo (JKI-K)]], [[peklo (JKI-I)|peklo (JKI-I)]] |
||
''[[:Kategorie:Aut: Papoušek Dalibor|Dalibor Papoušek]]''<br /> |
''[[:Kategorie:Aut: Papoušek Dalibor|Dalibor Papoušek]]''<br /> |
||
+ | |||
+ | <span class="section_title">Viz též:</span> [[peklo (JKI-K)|peklo (JKI-K)]], [[peklo (JKI-I)|peklo (JKI-I)]] |
||
[[Kategorie:Aut: Papoušek Dalibor]] |
[[Kategorie:Aut: Papoušek Dalibor]] |
||
[[Kategorie:JKI/Judaismus]] |
[[Kategorie:JKI/Judaismus]] |
Aktuální verze z 14. 11. 2024, 21:37
gehenna (z hebr. gej [ben] Hinom – údolí [syna] Hinómova) Výraz pro místo posmrtného trestu. Pův. se jednalo o lokalitu nedaleko Jeruzaléma, kde byly přinášeny dětské oběti bohu Molekovi (2Kr 23, 10; 2Pa 28, 3; 33, 6; Jr 7, 31; 32, 35). V pobibl. době začalo být spojováno s představou neuhasitelného ohně jako věčné odplaty po smrti hříšníků. V souvislosti s eschatologií získalo postupně charakter transcendentního pekla.
Viz též: peklo (JKI-K), peklo (JKI-I)